Návod: Jak ukořistit Megabus jízdenky po USA za dolar

Mám tady takový menší travel hack pro nákup jízdenek s Megabusem za jeden americký dolar.

Co je to Megabus?

Megabus je něco jako autobusy Student Agency, jen jezdí v USA (potažmo i po části Evropy, kde by tenhle postup měl taky fungoval, ale evropská divize má jiný způsob uvolňování jízdenek). Jsou to moderní autobusy, co Vás zavezou do všech zásadních destinací v USA, na palubě je záchod, Wi-Fi a zásuvky. Velmi zajímavé jsou hlavně na východním pobřeží okolo New Yorku, kde se s nimi dá zajet mj. do Kanady (Toronto), k Niagárským vodopádům, do Philadelphie, Washingtonu D.C., Chicaga a mnoha dalších měst; nicméně alespoň nějak mají pokryté celé Spojené státy.

A co je hlavní – jízdenky na všech linkách se dají pořídit už od $1.

Jak funguje naceňování jízdenek za dolar

Jak přesně ale toto naceňování funguje?

Megabus několikrát do roka spustí prodej jízdenek na několik následujících měsíců. První sedadlo v každém autobusu se prodává za dolar, a s každým prodaným lístkem cena stoupá, a podle délky trasy může vystoupat až k $130 (to už se vyplatí kouknout po letenkách).

Co z toho plyne? Pokud chcete levné jízdenky, musíte u toho být v okamžiku, kdy se začnou prodávat. Obrázek o tom, kdy zhruba začíná prodej si můžetě udělat na oficiálním Faceboku nebo Twitteru. Já jsem třeba chtěl jízdenky na konec ledna 2016, tak jsem se podíval, a v historii jsem našel, že v roce 2014 byl prodej na začátek roku 2015 oznámený 12. listopadu 2014. Je to ale fakt orientační, protože data zahájení prodeje se liší někdy až o měsíc.

Taky z toho teda plyne, že na datum, na které si kupujete letenku do USA, ještě nesmí být spuštěný prodej jízdenek. Pokud kupujete v září letenku na listopad, tak tohoto tipu nejde moc využít. Jízdenky samozřejmě můžete u Megabusu rezervovat i tak, akorát za cenu $10 až $120 za jednu jízdu, kdy se kolikrát vyplatí zkontrolovat i ceny letenek.

Vyhledávač nejlevnějších datumů

Pokud už byl prodej zahájen a ceny se liší den ode dne, tak alespoň částečně může pomoci web us.megabus-calendar.net, který zobrazí ceny všech spojů v zadaném časovém rozmezí bez nutnosti proklikávat vyhledávání den po dni přímo na webu Megabusu.

Jak si co nejrychleji zabrat více rezervací?

Pokud ovšem máte času dost a prodej ještě neběží, je tu zdánlivě další problém. Co když různých jízdenek máte několik a chcete mít jistotu, že si je po zahájení prodeje rychle, jednoduše a přesně nakoupíte?

I na to je řešení.

O co jde? O to, že vyhledávání si můžete uložit do záložek, a to i na prozatím neexistující termín.

Jak na to? Přes webovou adresu vyhledávání:

Megabusácký systém totiž parametry vyhledávání předává pomocí paramatrů přímo v internetové adrese.

Podívejte se, jak vypadá vyhledávací URL pro náhodný termín z New Yorku do Chicaga pro jednu osobu.
megabus bordel url

Je tam ale hromada parametrů, které jdou vyškrtnout. Pak to vypadá asi takto:
megabus zkracena url

A teď ještě barvičky, aby to dávalo trochu smysl:

megabus zvyraznena url

Jak je vidět, v adrese je spousta parametrů, kterými se dá hledání upravovat:

  • originCode – ID města odkud chceme jet (kódy jednotlivých měst viz dále)
  • destinationCode – ID cílové destinace
  • outboundDepartureDate – datum odjezdu ve tvaru MM%2fDD%2fYYYY
  • passengerCount – počet pasažérů

Můžu tak adresu tohoto vyhledávání vzít a trochu si ji upravit (kliknutím na adresu si ji můžete otevřít, zkopírovat si ji a doupravit podle svého):

megabus zvyraznena url upravena

Najednou mám adresu vyhledávání pro zatím neexistující spoj.

Přestože výsledek vyhledávání je No journeys have been found for the date selected, tak vidím, že parametry do URL jsem doplnil správně: You searched for trips leaving New York, NY on Saturday January 23, 2016 to Chicago, IL for 2 passengers.

Megabus zatim neexistuji spoj vyhledavani

Tyto vyhledávací adresy si můžu předem vytvořit pro všechny trasy, které mám v plánu projet. A všechny si můžu uložit do záložek, a rychle se k nim potom dostat v okamžiku, kdy se spustí prodej.

Prodej spuštěn, jak postupovat dál?

Pootevírat všechny uložená vyhledávání, vybrat si zamýšlený spoj (pokud jich v ten den jezdí víc) a přidat si spojení do košíku. V ten okamžik máte pro sebe cenu uzamčenou na 20 minut, což dost času na to rezervaci dokončit a zaplatit.

Po případném vybrání příplatkových sedadel můžete pokračovat k platbě kartou a za jednotný booking fee $1,5 všechny rezervace kartou zaplatit.

Další tipy a poznatky

  • Předem si na Megabus.com vytvořte účet.
  • Vždy si zkontrolujte co bookujete a za kolik.
  • V živém vyhledávači si ověřte, že daná trasa existuje (můžete si sice vytvořit adresu pro hledání z New Yorku do Las Vegas, ale nikdy nic nenajde, protože na takové trase nic přímo nejezdí).
  • V každém autobuse bývá několik sedadel, která si lze za dalších pár dolarů ($1-5/os.) rovněž zarezervovat, jinak usazování funguje na principu „první přijde, první bere“. Pokud cestujete jenom s příručním zavazadlem, podle mě stačí bez rezervace. Zajímavá jsou možná místa za $1 se stolečkem, zcela nezajímavá (alespoň pro mě) jsou nejnebezpečnější místa v autobuse úplně vpředu na horní palubě za $5.
  • Nízké ceny (do $10-20 podle trasy) se dají koupit i mnoho dní po začátku prodeje jízdenek, ale proč za jízdenky platit dohromady třeba $140 (což je pro dva na tři různé dálkové jízdy pořád super cena), když je všechny můžete mít za $40? :D
  • Stejný princip lze využít i pro evropský Megabus.

ID kódy měst

Můžete si je vyzobat sami (prostě zkoušíte hledat města a díváte se, jaké mají v adrese ID), ale vypíšu tady pár základních, podle kterých se můžete ujistit, že v adrese koukáte na správná čísla:

  • 123 New York, NY
  • 145 Toronto, Ontario, Kanada
  • 142 Washington, D.C.
  • 95 Buffalo, NY (Niagárské vodopády)
  • 103 Cleveland, OH
  • 100 Chicago, IL
  • 414 San Francisco
  • 390 Los Angeles
  • 417 Las Vegas

Notifikace na spuštění prodeje

megabus notifikace na zahajeni prodejeNejjednodušší varianta ja zjistit si, kdy byl prodej spuštěň loni (viz výše) a pak to ručně kontrolovat.

Pohodlnější variantou je mít nějakou formu notifikací, kde je možností mnoho. Osobně doporučuji kombinaci služeb page2rss, Zapier/IFTTT a Pushbullet.

  1. Stránku s vyhledáváním zatím neexistujícího termínu vložíme do page2rss.com, který nám vygeneruje RSS feed, ve kterém se objeví všechny změny na dané stránce.
  2. Na Zapieru/IFTTT si vytvoříte recept na dvojici služeb RSS a PushBullet. Vložíte RSS feed, nastavíte aby všechny položky posílal jako notifikaci do Pushbulletu. A čekáte. Na Zapieru to vypadá třeba takto.
  3. Na mobilu si nezapomeňte aplikaci Pushbullet nastavit a spárovat.

Další možností je místo Pushbulletu použít klasicky email, potom Vám upozornění příjde na email. Page2rss má drobnou nevýhodu že reportuje úplně všechny změny na stránce a je dost pravděpodobné že přijde několik falešných upozornění (mě přišlo jedno, když na web přidali ikonku že mají nějakou certifikaci).

Mohlo by se vám také líbit...

Napsat komentář

Emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *