Práce by byla, ale kde budeme bydlet?

BYDLENI-cover-photo

Minule jsem psal o tom, co obnášelo dostat náš první (a poslední) email se sdělením: Ano, nějakou práci bychom tady pro Vás měli…

Kde ale budeme bydlet?

Šlo o práci v caravan parku (autokemp) v NP District, který se nachází tak nějak na severozápadě UK. Nejbližší větší známý města jsou Manchester, Sheffield nebo Liverpool.

Minule jsem taky zmínil naše požadavky na práci, mezi kterými bylo, že k práci chceme i bydlení. A náš zaměstnavatel nám nabídl možností hned několik: stanovat přímo v kempu, přijet s karavanem; a nebo si sehnat pronájem v blízkém městě (cca 15 minut autobusem), s čímž by nám prý byli ochotní pomoct, ale máme očekávat výdaj 350-450 liber měsíčně.

V autě?

Museli jsme proto začít vymýšlet jak to tedy uděláme, ten pronájem by sice nebyl až tak hrozný (napůl), ale já jsem dostal jiný nápad. Původně jsme chtěli letět letadlem, ale mě napadlo: Proč nejet autem a nebydlet v něm?

Jako, bydlet v autě?

Na první pohled to je trochu extrém tři měsíce bydlet v autě, ale máme v rodině Multivan, což je Transporter v civilní verzi a navíc při jeho návrhu někdo přemýšlel, takže i v továrním stavu se da rychle přestavět na mini RV. Zadní sedačky se dají rozložit na spací prostor velikosti cca 140×180, možná 200), má to Webasto (nezávislé topení), tak proč ne?

Anička se této verzi sice dlouho bránila, nakonec ale uznala, že pravděpodobnost odpadnutí všech 4 kol na půl cesty i jiných katastrofických scénařů je docela malá :) a výhody převažují nevýhody (omezení, kolik si toho může člověk vzít letadlem), můžeme jezdit na výlety apod.

Navíc, i kdyby bylo fakt úplně nejhůř a něco se fakt rozpadlo, tak mám od ÚAMK asistenční kartu, která je platná po celé Evropě a zajišťuje nějakou základní asistenci při problémech.

Takže v autě.

Zbývalo proto se táty zeptat jestli s Multivanem má přes léto nějaké plány a jestli ne, tak jestli si ho můžu půjčit. Odpověď byla kladná a za to ještě jednou děkuji!

Přípravy auta

Multivan dostal klasiký roční servis – olej, filtry a kontrolu všeho, co se rozumně dalo zkontrolovat (přecejen je to ročník 1998, na tachometru má přes 300 000 kilometrů, a podle různých indicií je to reálně spíš cifra začínající pětkou). Podařilo se mi ještě sehnat originální 16″ liťáky BBS, protože ty současný (17″ repliky AMG kol z Mercedesu :D ) neměly na autě co dělat a nechtěl jsem s tím tři měsíce provokovat po západní Evropě, i když jinak jsme na nich jezdili léta a léta. Ale přecejen náš Multivan začíná být celkem vzácný kousek nezasažený českým kutilem, takže jsem to bral i jako další krok ke stock vzhledu, legalizace byla spíš takový bonus.

Co se týká samotné přípravy auta zevnitř, nebylo moc potřeba nic dělat. V autě se dá bydlet tak jak je, jenom jsem dovnitř namontoval držák na monitor (kombinace držáku na skla a VESA držáku na zeď), auto kompletně vyčistil a vyleštil, a Multivan, teď krasný jako nikdy za celou dobu, co ho máme, byl připravený na cestu. Protože jde v podstatě jen o tříměsíční kempování, tak vodu, topení a elektřinu nebylo potřeba řešit, jenom jsem doma našel kempovací židle, skládací stolek a elektrickou dvouplotýnku a to bylo všechno. Na místě se potom ukázali, že pro nás měli kempovací spot přímo za sociálkama a speciálně pro nás natáhli elektrickou přípojku a dali na trávník zpevňovací pletivo, abychom se nebořili v bahně, když prší.

A photo posted by Jiri Pavlik (@jiripavlikcz) on

Na místě bylo potřeba dořešit jenom fakt, že rozložený sedačky jsou rozložený sedačky a ne postel – a ocelová trubka rámu zadní sedaček začala být asi po 10dnech spaní hodně cítit. Naštěstí řešení ostatní T4kaři vymysleli už dávno – hodili jsme přes to cca 8 cm tlustý memory foam topper (36 liber vč. pošty). Druhá věc, se kterou jsem nepočítal byla zima – sice léto právě začínalo, ale v Anglii zase takový teplo nebylo a v noci byla dokonce i fakt zima. 2 kW přímotop ale stál asi 7 liber a posloužil výborně. Poslední věc na místě, kterou jsem nikdy neřešil, ale při stání na jednom místě dýl jak pár dní v kuse se ukáže, že by to možná bylo fajn, je vyrovnání auta (místo bylo trochu z kopce). Vyrovnávací klíny stály 22 liber.

Edit později: Poslední věc, kterou bylo potřeba vyřešit, ale spíš až ke konci léta, byl zvuk deště při spaní. Kdykoliv předtím jsem to naprosto miloval – není nad to usínat za deště v autě. Dokonce během prvního týdne v Anglii se mě ptal kolega (taky bydlící on-site v karavanu), jak jsem se vyspal, že pršelo a jaká to byla hrůza. Pochopil jsem ho až o několik týdnů později, kdy to kvapkání kapek o plechovou střechu přestala být romantika, ale naopak mě i regulérně budilo uprostřed noci. Pár týdnů se to dalo vydržet, ale snad dva týdny před koncem, kdy jsem si říkal, že na takovou chvilku to nemá smysl, jsem koupil druhý party stan a udělal z něj garáž. Hned tu noc znovu pršelo, ale v autě bylo najednou ticho i v dešti a já si nadával, proč jsem to nekoupil už před pár týdny, kdy mě to napadlo. Gazebo (tak se řekne párty stan anglicky, ha) stálo v Argosu necelých 20 liber.

garaz

You may also like...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *