Návod: Jak ukořistit Megabus jízdenky po USA za dolar
Mám tady takový menší travel hack pro nákup jízdenek s Megabusem za jeden americký dolar.
Co je to Megabus?
Megabus je něco jako autobusy Student Agency, jen jezdí v USA (potažmo i po části Evropy, kde by tenhle postup měl taky fungoval, ale evropská divize má jiný způsob uvolňování jízdenek). Jsou to moderní autobusy, co Vás zavezou do všech zásadních destinací v USA, na palubě je záchod, Wi-Fi a zásuvky. Velmi zajímavé jsou hlavně na východním pobřeží okolo New Yorku, kde se s nimi dá zajet mj. do Kanady (Toronto), k Niagárským vodopádům, do Philadelphie, Washingtonu D.C., Chicaga a mnoha dalších měst; nicméně alespoň nějak mají pokryté celé Spojené státy.
A co je hlavní – jízdenky na všech linkách se dají pořídit už od $1.
Jak funguje naceňování jízdenek za dolar
Jak přesně ale toto naceňování funguje?
Megabus několikrát do roka spustí prodej jízdenek na několik následujících měsíců. První sedadlo v každém autobusu se prodává za dolar, a s každým prodaným lístkem cena stoupá, a podle délky trasy může vystoupat až k $130 (to už se vyplatí kouknout po letenkách).
Co z toho plyne? Pokud chcete levné jízdenky, musíte u toho být v okamžiku, kdy se začnou prodávat. Obrázek o tom, kdy zhruba začíná prodej si můžetě udělat na oficiálním Faceboku nebo Twitteru. Já jsem třeba chtěl jízdenky na konec ledna 2016, tak jsem se podíval, a v historii jsem našel, že v roce 2014 byl prodej na začátek roku 2015 oznámený 12. listopadu 2014. Je to ale fakt orientační, protože data zahájení prodeje se liší někdy až o měsíc.
With round two of the Polar Vortex coming, you may already be starting to think Spring, so good news—We’ve opened tickets through 3/31/15!
— megabus.com (@megabus) November 12, 2014
Taky z toho teda plyne, že na datum, na které si kupujete letenku do USA, ještě nesmí být spuštěný prodej jízdenek. Pokud kupujete v září letenku na listopad, tak tohoto tipu nejde moc využít. Jízdenky samozřejmě můžete u Megabusu rezervovat i tak, akorát za cenu $10 až $120 za jednu jízdu, kdy se kolikrát vyplatí zkontrolovat i ceny letenek.
Vyhledávač nejlevnějších datumů
Pokud už byl prodej zahájen a ceny se liší den ode dne, tak alespoň částečně může pomoci web us.megabus-calendar.net (už nefunguje), který zobrazí ceny všech spojů v zadaném časovém rozmezí bez nutnosti proklikávat vyhledávání den po dni přímo na webu Megabusu.
Jak si co nejrychleji zabrat více rezervací?
Pokud ovšem máte času dost a prodej ještě neběží, je tu zdánlivě další problém. Co když různých jízdenek máte několik a chcete mít jistotu, že si je po zahájení prodeje rychle, jednoduše a přesně nakoupíte?
I na to je řešení.
O co jde? O to, že vyhledávání si můžete uložit do záložek, a to i na prozatím neexistující termín.
Jak na to? Přes webovou adresu vyhledávání:
Megabusácký systém totiž parametry vyhledávání předává pomocí paramatrů přímo v internetové adrese.
Podívejte se, jak vypadá vyhledávací URL pro náhodný termín z New Yorku do Chicaga pro jednu osobu.
Je tam ale hromada parametrů, které jdou vyškrtnout. Pak to vypadá asi takto:
A teď ještě barvičky, aby to dávalo trochu smysl:
Jak je vidět, v adrese je spousta parametrů, kterými se dá hledání upravovat:
- originCode – ID města odkud chceme jet (kódy jednotlivých měst viz dále)
- destinationCode – ID cílové destinace
- outboundDepartureDate – datum odjezdu ve tvaru MM%2fDD%2fYYYY
- passengerCount – počet pasažérů
Můžu tak adresu tohoto vyhledávání vzít a trochu si ji upravit (kliknutím na adresu si ji můžete otevřít, zkopírovat si ji a doupravit podle svého):
Najednou mám adresu vyhledávání pro zatím neexistující spoj.
Přestože výsledek vyhledávání je No journeys have been found for the date selected, tak vidím, že parametry do URL jsem doplnil správně: You searched for trips leaving New York, NY on Saturday January 23, 2016 to Chicago, IL for 2 passengers.
Tyto vyhledávací adresy si můžu předem vytvořit pro všechny trasy, které mám v plánu projet. A všechny si můžu uložit do záložek, a rychle se k nim potom dostat v okamžiku, kdy se spustí prodej.
Prodej spuštěn, jak postupovat dál?
Pootevírat všechny uložená vyhledávání, vybrat si zamýšlený spoj (pokud jich v ten den jezdí víc) a přidat si spojení do košíku. V ten okamžik máte pro sebe cenu uzamčenou na 20 minut, což dost času na to rezervaci dokončit a zaplatit.
Po případném vybrání příplatkových sedadel můžete pokračovat k platbě kartou a za jednotný booking fee $1,5 všechny rezervace kartou zaplatit.
Další tipy a poznatky
- Předem si na Megabus.com vytvořte účet.
- Vždy si zkontrolujte co bookujete a za kolik.
- V živém vyhledávači si ověřte, že daná trasa existuje (můžete si sice vytvořit adresu pro hledání z New Yorku do Las Vegas, ale nikdy nic nenajde, protože na takové trase nic přímo nejezdí).
- V každém autobuse bývá několik sedadel, která si lze za dalších pár dolarů ($1-5/os.) rovněž zarezervovat, jinak usazování funguje na principu „první přijde, první bere“. Pokud cestujete jenom s příručním zavazadlem, podle mě stačí bez rezervace. Zajímavá jsou možná místa za $1 se stolečkem, zcela nezajímavá (alespoň pro mě) jsou nejnebezpečnější místa v autobuse úplně vpředu na horní palubě za $5.
- Nízké ceny (do $10-20 podle trasy) se dají koupit i mnoho dní po začátku prodeje jízdenek, ale proč za jízdenky platit dohromady třeba $140 (což je pro dva na tři různé dálkové jízdy pořád super cena), když je všechny můžete mít za $40? :D
- Stejný princip lze využít i pro evropský Megabus.
ID kódy měst
Můžete si je vyzobat sami (prostě zkoušíte hledat města a díváte se, jaké mají v adrese ID), ale vypíšu tady pár základních, podle kterých se můžete ujistit, že v adrese koukáte na správná čísla:
- 123 New York, NY
- 145 Toronto, Ontario, Kanada
- 142 Washington, D.C.
- 95 Buffalo, NY (Niagárské vodopády)
- 103 Cleveland, OH
- 100 Chicago, IL
- 414 San Francisco
- 390 Los Angeles
- 417 Las Vegas
Notifikace na spuštění prodeje
Nejjednodušší varianta ja zjistit si, kdy byl prodej spuštěň loni (viz výše) a pak to ručně kontrolovat.
Pohodlnější variantou je mít nějakou formu notifikací, kde je možností mnoho. Osobně doporučuji kombinaci služeb page2rss, Zapier/IFTTT a Pushbullet.
- Stránku s vyhledáváním zatím neexistujícího termínu vložíme do page2rss.com, který nám vygeneruje RSS feed, ve kterém se objeví všechny změny na dané stránce.
- Na Zapieru/IFTTT si vytvoříte recept na dvojici služeb RSS a PushBullet. Vložíte RSS feed, nastavíte aby všechny položky posílal jako notifikaci do Pushbulletu. A čekáte. Na Zapieru to vypadá třeba takto.
- Na mobilu si nezapomeňte aplikaci Pushbullet nastavit a spárovat.
Další možností je místo Pushbulletu použít klasicky email, potom Vám upozornění příjde na email. Page2rss má drobnou nevýhodu že reportuje úplně všechny změny na stránce a je dost pravděpodobné že přijde několik falešných upozornění (mě přišlo jedno, když na web přidali ikonku že mají nějakou certifikaci).