Závěrečné zkoušky semestru aneb Finals
Po cestě do Vegas mám spoustu času a to je fajn příležitost dohnat resty a popsat, co se zajímavého stalo v posledních dnech. Začnu u Finals, neboli závěrečných zkoušek tohoto semestru. Finals se psaly tři dny, každý den ze dvou předmětů, a ze školy nás potom pustili dřív. Vzhledem k tomu, že autobusy jezdily podle normálního rozvrhu, byla to taky fajn příležitost posedět chvíli ve Starbucks… :-)
No a teď zpět k těm Finals. První den byl totálně odpočinkový, protože jsem psal z Graphic Design a Computer Level I. V Graphic Design jsme kromě krátkého testu měli vytvořit galerii, přičemž zadání znělo „Klient ti z dovolené přivezl hromadu fotek, vytvoř galerii tak, aby návštěvníka něco nutilo prohlížet si další a další fotky“… No, tak tohle jsem teda odflákl brutálním způsobem, protože ony ty fotky byly fotky pana profesora, bylo jich asi 800 a o jejich vypovídací hodnotě bych pochyboval i do domácího alba, natož to někam cpát na web a nutit někoho na to koukat. Takže odfláknuto, ale jelikož tento závěrečný test stejně tvoří jenom nějaké menší procento zámky, bylo mi to celkem jedno (myslím, že to je okolo 10%).
Computer Level I byl o něco zajímavější, ale i tak nuda. Šlo kombinace testů psaní všemi deseti a nějaký stupidní dopisy podle stupidních pravidel, které si někdo vymyslel, aby se mělo v podobných zbytečných předmětech co učit. Mimochodem jsme právě předjeli brutálně velký RV, vedle kterýho by byl i autobus Student Agency drobek… Jo, no tohle bylo taky jednoduchý, protože limity jsou tady nastavené velice mírně (na tu rychlost psaní). Kromě toho jsme psali taky test, ve kterém se objevovaly otázky týkající se školních maskotů a podobně… prostě… fraška. :-) Ale mám tu třídu rád, ideální čas vyřídit všechny emaily a trochu si počíst, co je nového doma.
Další den jsem psal ze Senior Math a US History. Senior Math je tak trochu rozporuplná třída, na jednu stranu mi bylo řečeno, že je to naprosto jednoduché, na druhou stranu některé věci jsou občas dost těžké. Konkrétně před týdnem jsme tady dělali opakování právě na tuhle závěrečnou zkoušku, kde jsem byl rád, že jsem to jen naťukal do Wolfram Alpha a ono se to vypočítalo (nějaký paraboly a grafy), tak jsem si říkal, že to snad nějak napíšu. No, na tuhle zkoušku jsem přišel pozdě, protože jsme si s Mikeyim vědomě přispali. Dostal jsem papíry se slovy: „No calculator“. To mě zamrazilo v zádech a už jsem viděl to Fko (ekv. pětka)… no ale když jsem začal pracovat, zjistil jsem, že to je naprosto jednoduchý… úroveň tak osmé třídy v Česku (takže ano, je to nejjednodušší matematická třída, kterou jsem si mohl vzít). Nebejt línej počítat, tak jsem si jistý, že jsem to mohl napsat na 95-100%.
US History final byla asi tak nejserióznější, ale i bez učení jsem si jistý, že jsem to napsal celkem dobře. Test byl na 250 bodů, z toho 200 sto otázek a 50 orientace na mapě. Států jsem dobře vyjmenoval tak 45, a jelikož otázky byly mix z minulých testů, kombinací toho co jsem si pamatoval a vyřazovací metody jsem to rozhodně nenapsal na hůř než na 80%. Doplněno: No, to jsem si moc věřil, 68% test a 95% mapa, celkem tedy 81% a s celkovou známkou mi to pohlo dolů o jedno procento. Problém těhdle testů je, že nevíte co jste měli špatně, a tak nezbývá věřit, že Váš tip je správný, a pak to takhle dopadne. :-D
Poslední den na mě čekal tělocvik (conditioning) a světová literatura. Conditioning byl super, krátký test a potom hodinu a půl basketbal. A ještě jsem si s učitelem pokecal o tom, jaké jsou Vánoce tady a v Česku a zjistil, že taky kdysi měli exchange studenta z Česka. Až sem dobrý.
Poslední zkouška byla z té literatury. Asi to nebudu ani rozepisovat – Failed. Původně to mělo být 100 multiple choice otázek o jedné knížce, kde bych dokázal aspoň něco sesmolit. Jelikož se ale nějaký pako rozhodlo ukrást tyhle otázky, tak jsme za odměnu dostali 60 short essays questions s tím, že odpovědi musí být celá věta, která musí obsahovat jak otázku, tak odpověď. No, tak jsem se na to prostě a jednoduše vysral (knížku jsem nečetl, i když jsem se i trochu snažil), dal si sluchátka do uší, natáhl kapucu a trochu se prospal. Jako naprostá většina lidí ve třídě. Snad to fakt dělá jen 10% známky… Doplněno: Celková známka se mi zhoršila z B na C, procenta nevím a jsou mi ukradený.
No, a takhle tady asi probíhá potom i maturita (resp. závěrečné zkoušky celého roku).
PS: Sice tady ta škola vypadá moc lehká, ale to jen proto, že jsem si navolil lehké předměty. Pokud byste někdo toužili po tom učit se od ráno do večera jako na gymplu v Česku (ty jo dobrej vtip, co? :D), doporučuju následující rozvrh: AP Precalculus, AP US History, AP Civic–Econ, AP Chemistry, AP Physics, AP Biology a AP Literature–English. Uff. Jen tak ze srandy by mě zajímalo, jaký by to bylo, ale rok je na takovýto pokusy moc krátká doba.
Já mám rovnou AP Calculus a AP Composition (což je sloh+čtení knížek), teď mi ještě přibylo AP American Government a zvládám to docela v poho.
Vzít si ale AP Chemistry+AP Physics+AP Biology se mi jeví jako docela nemožný úkol, myslím že většina lidí si ty AP předměty rozloží a nemá je všechny v jeden rok…(teď myslím americký studenty..)
@Eva: Ja vim, to byl jen radoby vtipny navrh pro ty, komu by to v USA prislo moc lehky :D
Já mám zase pocit, že v čím vyšším ročníku jsem, tím míň se učím.
@tark: :D vidim to podobne pristi rok.
Ja bych jen doporucil pro budouci ex studenty, vzit si nejake tridy zamerene na Anglictinu. Ja si vzal Public Speaking, Creative Writing, a hodne mi to pomaha.
Mne zase triedna profesorka tu na slovensku odporuca, aby som si buduci rok zvolila rovnake predmety ako mam u nas. Takze obavam sa, ze takej biologie, chemie a fyziky sa nevyhnem :D …kedze chcem ist na medicinu asi by bola blbost na rok tieto predmety odignorovat :( fuuuuha….Dufam, ze sa nebudem musiet ucit od rana do vecera :/
@Aďa: Vzhledem k tomu, ze podstatna cast znamky na americkych skolach je tvorena z domacich ukolu, tak bych pocitam s tim, ze nad ukolama stravis mraky casu… O AP tridach ani nemluve.
Osobne mi prijde lepsi jit proste potom o rocnik niz a nedelat si s tim moc hlavu.